Bun venit!

Mulţumesc anticipat tuturor vizitatorilor acestui blog pentru mesajele, sugestiile şi observaţiile înregistrate.

miercuri, 30 decembrie 2015

Cateva reguli de care sa tii cont, la transmiterea e-mail_urilor

Avand in vedere, ca tot mai des apelam la transmiterea mesajelor prin intermediul postei elelctronice, este esential sa respectam cateva reguli, si anume:

- Numele expeditorului. Mai intai trebuie sa te asiguri ca ai setat si introdus numele expeditorului, ca atunci cand destinatarul va primi mesajul tau, sa stie de la cine provine.

- Subiectul mesajului. Mesajul tau trebuie sa aiba obligatoriu un subiect, deoarece de multe ori de asta depinde daca acesta va fi deschis, sau nu. Incearca sa gasesti un titlu scurt, dar in acelasi timp cu impact, scris correct din punct de vedere grammatical.

- Adresa destinatarului. Va trebui sa te asiguri daca ai inserat correct adresa de e-mail a destinatarului, deoarece stii ca aici, conteaza fiecare punct, spatiu, cratima, etc.

- Formula de salut. Este obligatoriu sa folosesti o formula de salut corespunzatoare, atat la inceputul mesajului tau, cat si la finalul acestuia.

- Continutul e-mail_ului. Redacteaza cu grija si atentie continutul mesajului tau, si nu-l transmite mai departe inainte de a-l verifica. Verifica daca ai reusit sa te exprimi in asa fel incat destinatarul sa inteleaga exact ceea ce doreai sa-i comunici. De asemenea, trebuie sa te asiguri ca mesajul tau, nu contine greseli gramaticale si de ortografie.

- Alege caracterele potrivite. Alege dimensiunile si caracterele potrivite, si aliniaza paragrafele, astfel incat cititorului sa-I fie usor de parcurs continutul mesajului.

- Nu folosi majuscule. Intotdeauna incepe propozitia cu litere majuscule, dar nu folosi literele mari in continutul mesajului, deoarece este ca si cum ai striga la cititor!

- Formula de incheiere. Foloseste o scurta formula de incheiere, prin care fie multumesti politicos, dupa caz, fie rogi sa ti se raspunda in timp util, etc.

- Semnatura. Pentru corespondenta de afaceri, este indicat sa ai o semnatura care se insereaza automat. Aceasta este recomandat sa contina: numele si prenumele, functia, numarul de telefon la care poti fi contactat, adresa de e-mail, denumirea companiei, si eventual si alte date precum adresa companiei, CUI, Cod IBAN, etc...

Nu uita, e-mail_urile transmise, pot spune multe despre tine, acesta putand afecta inclusiv reputatia ta, as spune, ca este o a doua carte de vizita, asadar nu neglija aceste cateva reguli!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu