Ca om de afaceri trebuie să conştientizezi faptul că metodele care au funcţionat ieri, nu este sigur că vor da rezultate şi astăzi. De aceea va trebui să pui la cale noi strategii pe termen lung, bazate pe creativitate. Elaborează şi aplică strategii adecvate care să-ţi permită realizarea obiectivelor propuse în condiţiile existente. Nu te concentra asupra problemelor, ci asupra găsirii unor soluţii noi.
Află cine sunt clienţii tăi şi care este părerea lor despre afacerea ta
Monitorizarea clienţilor şi a gradului de satisfacţie a acestora, reprezintă o componentă obligatorie pentru orice om de afaceri care doreşte să păstreze legătura cu realitatea pieţei căruia se adresează în mod direct. Modul în care îţi tratezi clienţii şi felul în care le răspunzi solicitărilor, determină dacă afacerea ta se dezvoltă în continuare sau bate pasul pe loc.
Care sunt priorităţile consumatorilor şi ce nevoi ar trebui îndeplinite
Pentru a avea o politică de marketing eficientă trebuie să cunoşti foarte bine clientul şi nevoile acestuia. Astfel, vei putea găsi cele mai bune căi de a-l mulţumi. De asemenea, ca să supravieţuieşti pe piaţă, trebuie să îţi cunoşti foarte bine concurenţa. În acest fel, vei putea mereu să aduci ceva îmbunătăţiri în plus produsului / serviciului tău, ceva diferit, în competiţia pentru câştigarea clientului.
Află care sunt asteptările clienţilor tăi şi ce anume l-ar motiva să apeleze tocmai la tine
Succesul pe termen lung al unei afaceri constă în menţinerea unui număr constant de clienţi satisfăcuţi şi în continuă creştere a acestui număr. Păstrarea şi fidelizarea clienţilor existenţi face parte din preocupările de bază ale fiecărei firme. Este în beneficial tău să consolidezi legături sociale cu clienţii, pentru că astfel vei putea afla care sunt nevoile şi dorinţele acestora. Vei putea stabili o relaţie care să se bazeze pe o comunicare reală în ambele sensuri şi care să îi facă pe clienţi beneficiarii unor recompense sau privilegii speciale.
Cum tratezi reclamaţiile clienţilor
Chiar dacă se întâmplă ca uneori să apară reclamaţii din partea clienţilor existenţi, nu uita că acestea pot fi informaţii foarte valoroase pentru tine şi afacerea ta. Un client nemulţumit, care a fost tratat cu seriozitate şi profesionalism în rezolvarea rapidă şi eficientă a problemei pe care a avut-o, se poate transformă în cel mai fidel client.
Respectă-ţi clienţii, deoarece sunt scopul a ceea ce faci!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu