Bun venit!

Mulţumesc anticipat tuturor vizitatorilor acestui blog pentru mesajele, sugestiile şi observaţiile înregistrate.

miercuri, 4 august 2010

Crearea unor mesaje de marketing eficiente

Fiecare intreprinzător doreşte să vândă produsele astfel încât cu un minim de efort să obţină un succes / profit maxim. Publicitatea este o componentă a promovării şi comunicării de aceea ideea de publicitate trebuie să atingă două puncte : trebuie să trezească în cumpărător nişte sentimente şi să îl determine să acţioneze conform acelor trăiri emoţionale. Există situaţii în care un plus de creativitate sau o elaborare inspirată a mesajului publicitar poate avea o importanţă mai mare pentru succesul campaniilor de publicitate decât suma de bani cheltuită.

Atunci când creezi mesajele de marketing, este deosebit de important să apelezi la partea emoţională a consumatorului deoarece unele mesaje de marketing, pot să-ţi influenţeze decizia de cumpărare. Unele mesaje publicitare ne rămân întipărite în memorie, iar acest lucru se întâmplă datorită marketingului, deoarece fiecare dintre noi are un filtru unic prin care trece tot ceea ce experimentează, vede şi aude.

De ce este promovarea vitală pentru o companie? Datorită faptului că nu sunteti cu siguranţă singurul din lume care oferiţi un anumit produs sau serviciu, nu sunteţi nici măcar singurul din piaţa în care acţionaţi. Aveţi o serie de concurenţi care oferă produse sau servicii identice din punctul de vedere al utilităţii, al disponibilităţii pe piaţă, al preţului, al calităţii, etc. În acest caz singurul element care poate diferenţia produsele oferite de cele ale concurenţei este promovarea, elementul care poate face diferenţa atunci când la clientul potenţial apare nevoia care poate fi satisfacută de produsul sau serviciul pe care i-l oferiţi. Succesul unei afaceri constă într-o promovare eficientă.

Odată ce ai identificat publicul ţintă pentru mesajele tale de marketing, trebuie doar să decizi care dintre instrumentele emoţionale le poţi asocia cu mesajele tale. Oamenii aud şi văd în fiecare zi o mulţime de mesaje publicitare şi sloganuri, aşa că trebuie să le dai un motiv ca să-l analizeze pe al tău şi să-l determini să simtă ceva atunci când îl vede sau îl aude. Pentru a creşte vânzările, iată câteva trăiri emoţionale de care te poţi folosi în mesajele tale de marketing.

Încrederea este unul dintre sentimentele cele mai utilizate astăzi în marketing, astfel multe companii apelează la ea în campaniile de marketing. În momentul deciziei finale, cel în care consumatorul se află în faţa raftului din magazin, încrederea în marcă v-a contribui la finalizarea achiziţiei.

Valoarea este o altă tendinţă în marketing şi multe promoţii apelează direct la trăirile emoţionale care conving clientul că a făcut o tranzacţie profitabilă pentru el. În contextul economic actual, un preţ mic va rămâne întipărit cu siguranţă în mintea consumatorilor şi în plus, te va recomanda în rândul prietenilor şi cunoştinţelor.

Trăim într-o lume în care cu toţii aşteptăm recompense imediate. Sunt bine primite mesajele care ating latura emoţională referitoare la mulţumirea şi satisfacţia imediată, adică cele care folosesc cuvinte precum “azi”, “în 24 de ore”, “primele 7 zile” şi altele. Mulţi consumatori vor să se simtă recompensaţi, aşa că este corect dacă se apelează la aceste trăiri emoţionale atunci când creezi un spot publicitar pentru promovarea produsului sau serviciului.

Trăim în secolul vitezei, oamenii sunt foarte ocupaţi, aşa că, îşi doresc mai mult timp liber pentru a se ocupa de interesele lor personale, sau pentru a petrece mai mult timp cu familia ori prietenii. Mesajele de marketing care se referă la dorinţa pentru mai mult timp liber sunt foarte eficiente.

Aceştia sunt doar câţiva factori emoţionali de care te poţi folosi pentru a ,,trezi” sentimentele publicului tău ţintă şi să îl determini să acţioneze, cu ajutorul mesajelor de marketing.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu