In activitatea oricărei companii, alegerea strategiei de marketing corespunzătoare marchează un moment deosebit de important, deoarece strategia de marketing îți indică direcția clară pe care trebuie să o urmezi, în vederea atingerii obiectivelor propuse. Aceste concluzii le poți obține după o analiză minuțioasă în care urmărești care sunt de fapt tendințele și exigențele pieței, cine sunt și care este nivelul calitativ al concurenților tăi, care sunt punctele tari și cele slabe ale companiei tale, etc.
Orice intreprinzător care dorește să aibă succes, trebuie să cerceteze atent potențialul viitorului consumator și comportamentul acestuia. În ultima perioadă comportamentul consumatorului a devenit deosebit de dinamic, de aceea este necesară o cercetare atentă și continuă. Una dintre cele mai importante orientări ale marketingului din zilele noastre este fidelizarea clientului așa cum spunea și P.Kotler că - conform marketingului modern, clientul va deveni REGE.
Necesitatea abordării într-o viziune de marketing a fost sintetizată de Guy Serraf care preciza că "intreprinderile bogate nu fac marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că fac marketing". Din păcate, din experiența mea de până acum pătrunderea marketingului nu este ușor acceptată în firmele cu manageri din vechea generație - sau cei de "modă veche". Aceștia consideră că marketingul este o cheltuială și nicidecum o investiție cu toate că doar optica de marketing oferă o perspectivă dinspre exterior spre interior, oglindind orientarea permanentă către cunoașterea și anticiparea strategică a condițiilor pieței în vederea proiectării și adaptării produselor sau serviciilor la acestea.
Nu uita, alegerea și adoptarea unei strategii de marketing corespunzătoare asigură realizarea sigură a obiectivelor, satisfacerea consumatorilor și obținerea de profituri. Succes!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu